Monday, October 02, 2006

Schoonmaakster

Vandaag kwam de schoonmaakster. Van te voren was ik al gewaarschuwd. Als ik haar zou zien, zou ik denken dat zij onmogelijk in staat is een huis schoon te maken. Maar zij doet dat al vanaf haar zesde. Ze haalt het hele huis ondersteboven en maakt werkelijk alles schoon. Zij is de beste.
Toen ik de deur open deed zag ik een aardige vrouw van een jaar of zestig. Niets geen kreupele bejaarde. Even later kwam iemand met de lift haar schoonmaak attributen brengen. Een emmer vol bezems en dweilen en een plumeau. Met een gerust hart trok in de deur achter me dicht.
Toen ik 's avonds terugkwam bleek dat de keuken en de badkamer nog even vies waren en dat ze alle ramen tegen elkaar open had gezet waardoor het hele huis onder een laagje stof lag. Overal lagen veertjes van haar plumeau. Wel waren de glazen tafeltjes brandschoon gepoetst.